Topup online-->http://www.etopup2u.com/?ref=1216
Daftar sebagai pemandu uber

Boikot perlukah ?




Nak cakap apa pun, itulah realitinya.. .budaya,pendidikan,sistem pentakbiran, hiburan,sukan, fesyen,makanan, ekonomi hampir semuanya dari teknologi dan
pengaruh barat yang di kuasai oleh Yahudi ni....

Yang musykil tu..sebelum penjajahan orang putih, tak ada pula jalan keretapi,lapangan terbang,jalan raya (jalan denai je...), pendidikan (dulu sekolah pondok,madrasah) yang mengajar sains dan teknologi, TV,Radio,pakaian dll lagi le...

Masuk je mereka menjajah kita,banyak yang berubah...pembukaan sekolah moden,jalan keretapi sebab perlombongan, pembukaan jalan raya sebab pertanian ladang getah, cara berpakaian dll lagi juga le...telefon, telegram, wujudnya posmen...wujudnya askar,polis. .malah sukan sekali pun terutama bolasepak.

Maka, pintu pelabuhan,lapang terbang,jalan raya,landasan keretapi,sekolah- sekolah inggeris dibuka,maka ramailah anak melayu yang bersekolah disana dan berjaya pula tu...ada yang jadi DO,lawyer,doctor, cikgu,Menteri, pegawai tentera,pegawai polis dan wujudnya sistem pentakbiran perniagaan yang berkesan.

Dari situlah produk buatan mahu pun teknologi Yahudi masuk. Coca-Cola,pepsi, adidas,telefon, TV ,Radio,seluar silk,baju kemeja,tali leher,bow tie (fesyen barat) ni menular dan menguasai minda masyarakat.

Perlu kita ketahui, bangsa Israel ni ada dimerata dunia dan diberikan oleh Tuhan, akal (IQ) yang bijak. Bill Gates,Donald Trump, Carlos Slim (yahudi arab), Adidas (nama orang tu),rokok Dunhill (Alfred Dunhill) dan ramai lagi...

Bukan aku nak menyokong Israel ni,tetapi soal boikot memboikot ni saya tengok ikut musim dan terlalu menurut emosi.

Masih tidak terlambat untuk memboikot,tetapi apalah sangat kalau kita tidak minum coke atau guna colgate tu bagi Yahudi....

Masalahnya kita yang dari dulu menerima produk mereka...membenarkan mereka menjajah ekonomi kita...menggunakan teknologi mereka...mengguna pakai budaya mereka...

So, kita perlu berfikir panjang dan sedalam-dalamnya sebelum kerja boikot memboikot ni kita buat.

Bukan menyokong Israel ni tetapi kita perlu berfikir logik. Tiada sesiapa didunia ni membunuh tanpa sebab dan terlalu mengikut emosi akan membuat kita buta hati,buta fikiran yang nampak baik sebelah kita je...


Lu pikir la Sendiri


Ranking: 5

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment

 
© ʞɔnlɹǝpɔ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO