Kisah seorang cleaner

Begini...alkisahnye ... aku ni bekerja di sebuah syarikat yang agak besar. Hampir 2 tahun aku bekerja di syarikat ini..Yelah SPM pun tak lepas, so aku kerjalah sebagai tukang cuci nih. Kiranyer umur aku masih muda lagi.Bergetah lagi orang cakap.

Aku rasa rupa paras aku ok jugaklah sebab lesung pipitlah yang membuatkan senyuman ku mahal. Ramai jugaklah lelaki yang selalu bertandang bersembang denganku ketika aku sedang mencuci lantai di kawasan mereka. Minatlah tu kot. Yang tua pun ada gak. Aku rasa diorang ni minat kat aku.....kadang- kadang nak bermegah pun ada tapi disebabkan kerja ku yang canggeh ni membuatkan aku "very low profile".

Tetapi sekian hari ramai staff disitu yang memuji aku ditempat kerja membuatkan ku teringin melawa. Jadi di atas dorongan dan didikan akak-akak cleaner yang lain... terlawalah aku.Kalau dah lawa nih saham pun naiklah...adalah lelaki yang mengajakku pergi lunch, breakfast,dinner dan adalah waktu smoking hours pun ajak aku berborak kat smoking room....tak mengarut tuh.... tapi aku ni makin lama makin lah terasa saham semakin naik. Ramai jugaklah kerani,pekerja perempuan yang lain irihati dengan aku... tapi peduli apa aku...kerja aku buat gak.

Tapi dalam banyak-banyak lelaki nih aku amat minat seorang mamat nih....handsome bukan main..tapi terpikir gak aku sure ramai gelpren punyerr. So telan air liur ajelah. Pernah jugak aku nampak mamat tu bawak perempuan masuk ke dalam opis dia..tapi aku tak ambik hal lah.... Mungkin hal bisnes kot.... Pernah gak aku cuba berbual denganya tapi dia ni susah
sikit... Jadi aku pun memang menelan air liur.

Dipendekkan cerita,suatu hari.....di malam hari aku overtimelah malam tu........dan dah lewat malam aku off semua lampu-lampu diopis canggih nih...setelah semua opis gelap aku terperasan satu opis lampu tak off lagi..pergilah aku ke tempat tu. Setahu aku, itu opis mamat yang aku minat tu.Aku masuk ke dalam dan ternampak mamat tu sedang membuat kerjanya. Overtime gilerlah ni terfikir didalam hati ku. Mamat tu terperasan aku di pintu opisnyerr... lalu dia senyum... aku pun balas balik lah senyumannyerrr. ..memang mamat ni handsome...Dia bangun dan menjemputku duduk.Nak berborak katanya. Aku yang memang tak buat aper waktu tu pun teringin lak nak berborak ngan mamat ni...setelah sekian lama mencuba...inilah peluang aku bergurau senda.Terkejut jugak aku tengok mamat ini menjeling ke arahku.

Apalah yang mamat ni fikirkan...dan dia datang kearahku.... gabrahh jugak aku...tapi buat tak tau jerr .....terasa seram gak aku....Dan aku dah dapat agak pa yang dia cuba lakukan sesuatu terhadapku di waktu begini yang kesunyian dan tak ada orang nih...dan mamat tu bertanya kepadaku "you free ke malam nih?"..aku mengangguk dan dapat mengagak apakah soalan seterusnyerrr. ..
"Are you ready tonight?" Dan aku terus jerr kata yes.... Peluang keemasanlah katakan..... Lalu mamat tu ke kabinet di belakang mejanya dan mengeluarkan sebungkus plastik hitam...terfikir dihati ku...woow!!!
Well prepared nih.....sure tilam dalam bungkusan plastik tu.......... ......... ......... .....

Dan mamat tu menyerahkan kepada ku.... "Kalau you free malam ni boleh tak you tolong basuhkan semua baju-baju nih, washing machine i dah ???????????? ????????? ????????? ????????? ?
???????????? ????????? ????????? ????????? ????????? ????????? ???
Kau kejam....kejammmmmm m m...Aaaaaaaaaa. ..uuuwaaaaa. ..uuuuwaaaaaa! !!
Ranking: 5

{ 2 comments... read them below or add one }

A.I said...

hahahahahaha....
padan muke cleaner tuh tak pasal2 jek!

bagos gile ah mamat tuh, sgt2 pandai amek kesempatan. heee!


January 21, 2010 at 1:31 AM
Anonymous said...

hehehe...tau xpe


January 21, 2010 at 7:50 PM

Post a Comment

 
© ʞɔnlɹǝpɔ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO