Enjin carian


Seperti kita ketahui bahawa alasan utama untuk menulis di blog adalah bahawa mereka berharap tulisan mereka dapat dibaca oleh orang lain atau blog pengunjung.Banyak orang atau pengunjung akan membuat kita bahagia dan bangga, terutama ketika mereka memberikan beberapa komen pada tulisan kita .Untuk membuat orang datang ke blog kita dan kemudian membaca posting-posting kita adalah tidak mudah. Kita perlukan SEO dalam rangka untuk meningkatkan trafik.
Kita boleh menggunakan banyak cara untuk membuat blog kita terkenal dan mendapatkan banyak trafik, seperti blog walking atau mengunjungi blog lain.Melakukan ping, dan cara yang paling efektif adalah melalui enjin carian.
Ada banyak enjin carian di sini dan baru-baru ini, yang paling terkenal adalah Google, yahoo, dan Msn,Jika kita ingin blog kita dikesan oleh mereka, kita perlu menghantar URL blog kita kepada mereka.
Untuk itu ikuti tutorial di bawah ini.

Sign up di Google
mendaftar di Google sila lawati Google Dan jika anda berada di halaman pendaftaran, anda perlu mengisi borang yang disediakan;
• URL -> Isi di blog URL anda
• Comments -> Isi kata kunci yang berkaitan dengan blog anda.
• Isi kotak kosong dengan kod pengesahan yang sedia.
• Klik Add URL.
• Selesai
setelah kiriman anda ke Google, itu tidak bermakna bahawa blog anda akan memiliki indeks enjin carian Google. Ini akan memerlukan sekitar 3 sampai 4 minggu untuk blog baru anda boleh memiliki indeks. Selepas 3 atau 4 minggu, cubalah anda menaip URL blog anda di enjin pencari Google. Jika blog anda masih tidak dapat dikesan, anda akan harus menunggu selama beberapa minggu lagi, Jika tidak dikesan belum, anda perlu menghantar kembali blog anda sebagai langkah-langkah di atas.

Senarai di yahoo
Untuk mendaftar di yahoo, silakan kunjungi halaman Yahoo Sebelum mendaftar di sini, pastikan bahawa anda mempunyai akaun yahoo.Mengapa anda memerlukan account yahoo. Kerana untuk mendaftar di sini, anda perlu untuk log masuk ke akaun yahoo anda.Jika anda ingin menambah alamat feed anda juga, anda boleh melakukannya di sini. Ingat anda hanya perlu menambahkan atom.xml di belakang URL blog anda untuk mendapatkan alamat feed blog anda, contoh blog ini blog mempunyai alamat feed sebagai berikut http://cderluck.blogspot.com/atom.xml

Daftar Msn
Lawati MSN untuk mendaftar di Msn. Hanya mengisi kod pengesahan dan URL blog anda di kotak yang tersedia, kemudian klik submit dan selesai.Jika anda ingin lebih banyak enjin carian dan URL blog anda boleh dikesan oleh banyak enjin carian, anda boleh menggunakan

site submitter
klik Free webTugas anda adalah hanya menambahkan URL blog anda, dan kemudian menulis e-mel anda. Lalu klik Submit Your Site.
Jika blog anda ingin menjadi lebih terkenal, cuba untuk melakukan ping

- Geng Blogger
- Ping o matic
- Pingler
- Ping my blog




p/s:Jika anda ada penambahan link boleh kongsi bersama.
Ranking: 5

{ 6 comments... read them below or add one }

aftuz said...

Cantik ah. :D boleh cuba...
Ps:Ye,saya tak nafikan saya juga seronok tengok trafik ngan orang komen.haha


February 23, 2010 at 10:04 PM
aftuz said...

rasa berbaloi gak sebab kita tulis artikel letih2,ad gak hasilnya.


February 23, 2010 at 10:05 PM
zik said...

wah ini sudah bagus...


February 27, 2010 at 10:33 PM
oarlos said...

gewd idea.. gotta try


March 2, 2010 at 12:19 AM

Post a Comment

 
© ʞɔnlɹǝpɔ | All Rights Reserved
D.I.Y Themes ByBelajar SEO